POPULAR South African based private television station, e.tv has put a
stop to the "illegal" broadcast of one of its channel by scrambling the
signal that was accessible through free to air decoders, writes John Mokwetsi in The Standard

Zimbabweans, who are ardent followers of South African soaps, music and western programmes that the channel beams regularly were caught unawares 10 days ago when the plug was finally pulled off.

Free to air decoders from Dubai, such as wiztech, access several channels that include South Africa Brodcasting Corporation's three channels.

In a statement the broadcaster last week said: "The e.tv signal into sub Sahara and Northern Africa was a pirate broadcast.

"The channel has put a stop to this illegal broadcast and e.tv will only be available in South Africa.

"However, please be aware that eAfrica (e.tv's pay per view channel) may become available in your country should a local broadcaster decide to air the channel.

"eAfrica will allow you to view all your favourite programmes that you have come to enjoy."

The scrambling of the channel was the talk of the town last week with many television viewers expressing frustration that they will be forced to watch the boring ZTV again.

"I was deeply affected because I had come to love soaps like Scandal, Rhythm City and Backstage as well as wrestling," said Theresa Mambo of Glenview.

Click here to read the full report, posted on The Standard's website.